Röd dag, ledig- nähä knappast :o

Tsss, detta mä röd dag verkar nu vara oberört. Här jobbas full tid dag före precis som idag denna dag.
Varför skapa dom så att vår torra nationaldag blev röd? Firas väl ändå inget nämnvärt. Ne ta bort den å tebax mä måndagen som kommer som skulle vart röd tack.

Ne då.

Idag va det upp lik galet tidigt som igåran.
Kliver en bara upp på momangen å gäspar lite i en kvart så e man sen redo för dagen :)
Nu ska här rensas upp.
Städa av igår så det såg riktigt stort ut hall å kök. Kan bero på att mycket "räshe" fixades undan å det blev mera fritt utrymme här å var.
Trevligt värre :)

Den grå kirremissen vägra komma in innan vi drog te jobbet. Å när vi drog kom det världens åskskur.
Rang far så han drog ner sen å kolla om den grå ville in. Satt å mjaua på trappan då.
Vissa glömska doningar gjorde att far ej kom in. Men löste sej endå :)

Ja idag är det som sagt kristihimmel färd dag.
Å inte är man ledig fast de är en dag då vi har ledigt betalt. Men icke. Idag ska ja jobba häcken av mej (minus jobba häcken av mej) å tjäna multum mä pengar (lögn)
Min dags övertid ska hoppa in massa timmar på mitt kompsaldo.
Fasen en massa veckor kvar te semester.
Men men. Å bara massa 5 dagars veckor mä arbete framöver.
Aja, efter helg blir det lön. Å emöru borde lönespec komma :)
Å på måndag lööön. Eller ska man kalla det bidrag?

Innan jag får min beskärda del av mina pengar ska andra ha av den. Sånna som får av mina arbetade pengar. Skatt å div jox.

Aja.
Ska å handla idag.
Dynor te möbler är det tänkt. Få se om de har nåt vackert trevligt roligt fint :)
Ska ju vara sååå billigt.
Visar sej. Hänger vi på låset hinner vi kanske få mä nåt.
Öppnar först elva så drar te stan så vi e på en affär där vi handlar lite jox sen drar vi å handlar dynor å bräsar hem å fixar käk å vips e klockan dax att pysa te jobbet.

Ska upp mä lite grejs i det andra huset nu.
Men vem vet, det gör nog ingen skillnad. Vi bär upp grejer å jag hittar på div. roliga objekt att ta mä ner :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0