Helg

Jähä då va det freeedag.
Döm av min förvåning? Men de va färrdigkört när vi köm. Vilket resulterade i en kopp kaffe å lite slappa innan ta tag i dagen.
Har härjat å putsat å torkat på en maskin idag så nu hoppas ja la den är fin å ren :)

Blev så najs så ;)
Fidde va klar före tolv å tänkte dra hem.
Jag hörd om ja kunde kila. Det va lungt. Så drog straxt före tolv :)
Ner te Fidde. Hämtar5ttttttttttttttttttttttt  ( Olivias text)

Hämta batteriet te hans bil. Gäsa in på affärn för att köpa chips. Vad kommer vi ut mä? En påse potatis 4 semlor å lite annat. Inga chips. Rang te Fredrik.
Han kom te mej å så drack vi kaffe å käka semla.
Blir gas mot Sthlm halv elva i emöru i min lilla ärta ;D

Körd förbi Fredrik vid arbete å före det va ja in å köpt gräddfil å chips ;)
Även en påse brocoli. Så frysen hos Fidde innehåller inte mindre än hela 2.8 kg brocoli nu ;D
Impulsköpte även 2 blockdoftljus ljusgrön å ljusrosa. Så vackra... Våriga :)
Kan verkligen se framför mej lite hur de kommer vara vackert mä påskfjädrar i björkis sen :)

Mmm va har en gjort?
Slappat lite.
Tvättat rosa. Ska bädda i nytt i säng. Va ut mä katterna varsinn vända. Gustav knappt 5 min.
Olivia däremot ville vara ute när jag bar iväg henne en bit.
Va ner te bastun å kolla läget å även ut till tunnan :)

Nu då?
Tvättar min jacka bland annat.
Ska bli lite bastu ikvällan. Ska även fixas en paj.
Mä brocoli, skinka å nån ost. Jä.
Fidde jobbar ju helgen 2x 12h plus månda-tors sen har han veckovila.
En annan har ju helg nu iaf.
Men int han inte X(
Jobbar ju.
Minns själv hur tungt det va när en gick 5 skift.
Aja. Nog om jobb ;D
Nu är det heeelg.
Å helgen känns som alltid efter arbetad vecka mycket mycket uppskattad :)

Kommer väl nån vacker bild sen på Olivia ute ;)

Trevlig helg alles!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0