Ny blombräda

Tillverkas just nu:
Blombräda... mycket vackert.

Vore jag icke arbetande just nu skulle jag:
Brygga kaffe
Fixa mä lite käk av nån form.
Kasta ner tidningar å handdukar filt, stolar, solcreme
Massa vatten. Sen skulle ja nog allt packa mej in i bilen å fara till nån sjö. Glassa hela dagen. Bada när andan faller på å bara ha det bra.

Sofie har nu guldlläge.
Bara slänga kidsen i bilen å dra.
Vara borta hela dagen. Bygga sandslott mä kluttarna.
Marie-Louise mä.
Förvisso får hon vänta vackert på att mannen ska komma hem om han inte har semester.
Eller fråga mor. Åka tll nån badplats. Sitta å plaska mä fötterna i vattnet. Gräve i sanden i kapp mä kidsen.
Dricka saft å äta kaka.
Mmmm ja e inte ett dugg avensjuk på det dom kan göra neeeej.
Själv ska ja stängas in (?) 8h för att producera det just Du ska dricka.
Ska jobba till 22.
Det kommer vara nå fruktansvärt varmt inne det vet ja redan nu. Så vatten kommer vara min bästa vän idag. Bälja i sej å svettas som en tok.

Har precis vart ut å spolat av mej mä slangen. Va så hett vatten först så.. Aja.
Ni lyckliga(?)
Som inte arbetar vad gör ni en dag som denna?

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jorå det går bra, det känns lite tomt bara =/

Såg du jobbar eftermiddag idag, annars hade jag tänkt höra om du skulle på motionsbingon men det går ju inte då.. Tråkigt o jobba en sån här dag, men hoppas det går bra iaf :)



Japp jag har funderat på det, men jag tycker det är lite otäckt o vara själv med dom vid sjön eftersom dom springer åt olika håll hela tiden. Men jag tänkte jag skulle höra med Ylva sen när hon slutar jobba fåse... Man håller ju nästan på o rinner bort här i värmen! Nope barnen har semester från dagis nu till vecka 32 :) När var det du skulle få semester nu igen? Kram

2009-06-29 @ 15:06:26
URL: http://soffiloffis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0