Sommarstugan ;)

Tjohoppfallerallanla!

Tisdagen är här å full kväll.
Jobbenatten va tung. Visst gick det relativt "bra" men tröttheten slog till som ett slag i huvet.
Kom på för sent... 00.20 inatt, att jag inte druckit nåt kaffe sedan 13.30 när jag käkade "frukot"
Å då va det försent.
Sen kändes det som hela natten sket sej.
Inget kaffe trött som en tok.
Bara sitta på en stol å låta ögena falla ner heela tin.
Annnars så ja. Lite ombyggsjox å så vips va klöa sex å hem i halkan en fick gå.
Halt å kallt.
Vet inte vad ja pyssla mä men klockan va så mycket som 06.37 innan jag hade hunnit under täcker.
Käkade rostmacka mä korv innan sängen ju :)  gött gött!!

Sen sov jag gött tills vid tolv.
Toa sen sov ja te klöa rang, höll ja på å påstå, men te Fidde rang 13.45 väckning beställd te dess å punktligt :)

Frukost äta vid teven.
Sen dola lite.

Fidde kom hem.
Dola runt innan en lyckades få på sej nå kläder så före tre kom vi iväg.
Kila hem te han. Skönt att gå, gick fortare än en tror.
Dolat runt å fixat så nu e det vatten varmt i badrum. Härligt :)
Skadan kvarstår dock men varmvatten i badrum gör att vi kan vara där igen :)
Kallade de lite smått för "sommarstungan" :P

Lite fix å mix så blir det nog bra i slutändan.
Ja, lite fix å trix emöru/ eller torsdag å sen en spendera kvällen där fredag så :)

Najs najs.

Blir nog kanske en rajd te Borlänge på fredag.
Få se direkt han slutar.
Lär köpa nya torkarblad så skä in på Biletema.
Tråkig affär ;)
Men kanske e roligt om man har bil själv? ;)

Sen får man väl se om det finns nåt  på affärerna i Kupolen som "måste" följa mä hem.

E lyckligt lottad att känna att jag redan har så mycket grejer så kan inte köpa 4 likadana blom krukor för att matcha..
Känner att ja måste använda det jag har.
Men samtidigt så varför inte. Kan man köpa så SKA man köpa? Eller hur är det?
Måste man köpa bara för att? Bränner slantarna hål i fickan innan dom ens landat där?
Läste en grej inatt i en tidning eller var det var..
Gräv i garderoben å se att där finns massor man inte använder.
Använd det å vänta mä att köpa nåt nytt..
Slösa å bara spendera hela tiden.

Ligger mej varmt om hjärtat att shoppa lite ibland.
Men till vissa gränser.
Nånstans i bakhuvet finns ju ändå. Behöver jag å måste jag har. Har ja plats? Kommer jag använda?

Nog om det.

Idag blir det fisk te middag.
Å ja, vi körd väl fast. Eller vi?
Ja. Vi. Ist för att gå hem te mej igen. Det drog ut på tiden lite.
Eller drog ut å drog ut. Enda som en skulle hem till va maten ju.

Så blev bil hem.
Oplogad gård å ja. Efter mycket om å men så nog kom vi av gården allt ;)

Men uj :P


Aja. Nu ska ja ta reda på gårdagens torra tvätt. Rensa av bänken i köket. Fixa in räkningarna. Hatar det skiten. Varför lägger man inte bara in dom direkt di kommer? Nä, man väntar å väntar te sista dagen.
Diska e inget mot att sitta å knapra in ocr nr.
Finns e-faktura ja men åh.


På lördag ärä middag för pären hos Fidde.
Å faktiskt JAG ska nog allt vara mä som en hjälpande hand.
Även om han gillar att laga mat så känner ja ändå ett sting av att kan jag inte vara mä iaf då?
Nja. Jag hittar vägar å spårar iväg på annat.
Han lider inte av det men det har blitt som att han står i köket.

Jaja, lagad god mat äro gott.
Halvfabrikat släng er i väggen!!!

Tvätten va det å långa inlägg som tusan.
Orkar nån ens läsa smörjan? :)




Kommentarer
Postat av: Nina

Klart vi orkar läsa jue!:-) Nu kan en ju "ha koll" på dig även om en inte hörs så mye, hehe... Låter som ni har det fint ihop, du o Fidde!

2009-01-28 @ 08:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0