Nyklippt :)

Då va det sena kvällen. Ev. teve program en ska se.. vid åtta har börjat. Känns som det kvittar.
Har arbetat å efter det på direkten blåsa mä mor te stan för klippning. Aldrig klippt mej där förut men det va bra å jag blev nöjd. Tog inte så mycket mer än det som va slitet. Vill försöka få lite längd på det. Bra det till sommaren när man ska jobba i nåt som kan uppnå över 30 grader varmt. Då vill man ju inte ha långt hår. Speciellt inte utsläppt.
Nåväl.
390 spänn fattigare på klippet men de är det värt.
Eller? Ja nog kostar det men så skönt det är. Å när håret fönas får man en sån dära härligt rysar känsla frysa fast man inte gör det :)
Nåväl. Efter klippet blev det en kaffe å vaniljbulle på Bk´s
Va in på Elbyrån brevid å skaffa en ny lampskärm.
Nödvändigt ont. Eller inte för jag har ju inte några lampskärmar eller lampor redan ;)
Ne men 50 spänn. Va den kosta innan vet jant men den va söt å de kanske händer att den dyker upp här på nån lampa vem vet?
Mor köpte e fin lampa hon mä. Till hallen på övervåningen. Ho sa, e det dumt å köpa på sej "räshe"  Ne, sa jag. De är bra å ha att byta mellan. Roligare å byta då å då för att inte tröttna.
Jä. Gäsa å plocka upp far vid hans jobb.
Va in en rajd på MM. Tio kr veckor så blev lite smått å trevligt.
Missemat bland annat å lite pålägg å bröd å jox.
In på Coop bygg för far skulle ha nå spackel.
Kolla runt lite. Sen blev det hemöver te bärge.
Fidde hade mezzat å undra om pärona ville ha en slurk kaffe. Så di blev mä dit på en kaffe.
Fixa  dona lite sen pös jag hem te mej en snabbis å kolla posten å såg över blomstrena.
De är så att nog saknar jag mitt hem. Trivs hur bra som hellst här hos Fidde. Men de är hemma är ändå hemma. De är där jag har MIN bostad. Där jag bor. Alla mina saker ja allt :)

Gäsa tebax hit å Fidde hade lagt sej å sova en vända. Ja glosa lite tv å dola sen vakna han å vi käkade. Fisk för dagen. Gott gott gott :)

Ja, ska väl plocka in tallrikarna å det i diskmaskin sen blir det te å lägga i matlåda å ta en dush mä för den delen..

Få se va en ska dona mä emöru då. Jobba först å främst. Sen så kanske det blir te å vara hos mej några dar. Eller ev. åka in te stan å köpa en kompis te Snirpen. Han verkar inte vilja börja snacka nå mä oss så en kompis te han vore trevligt :)  Hona eller hane? Vet inte vad som går bäst ihop. Då finns ju risken för bäbbar. Vet inte om de är så att 2 hannar eller 2 honor går bäst hop, går att läsa sej till.

Gårdagen då?
Skulle vart ut på promenad men blev inte så.
Vi dola här hemma å käka lite mackor innan vi så att säga "tog tag i dagen"
Vilket va ta ut missarna varsinn. Vilket va kamma noll kinde.
Gustav gick väl lite men Olivia va så lågbent så uj. Måste känna lukten av nå djur eller nåt.
Va upp i andra huset å kolla efter ev. fynd. Måste säga det, finns mycket spännande å intressant.
Va säg om Löwen glas som en stövel. Grymma :)

Ner hit. Elda å dona å Fidde fixa på övervåningen. Det blev kväller mat, en dush lite teve. Köra herrn te jobbet. Hem, läsa innan jag på tok för sent släckte. Halv elva. Begåvat när man ska upp 4.50? Näää :P

Å nu e klockan snart halv nio. Jag ska fixa matlåda. Gå upp å släcka där uppe. Stänga av teven. Plocka in det dära.
Ta en dush. Läsa några rader i nån tidning innan ja nattas av sömnen å vaknar till onsdag. Trött som en gnu :P

Få se om det kan bli nån dejt mä damerna i veckan.
Lotta e sjuk nu.
Marie-Louise har ja ej mezzat.
Sofie vet ja inte om ho e frisk än.
Jävla sjukdommar som ska härja.
Surt ju.

Surfar inte hem saker å ting ofta jag inte men nog ska ja på D7 ´s sida skaffa hem en rosa "muff" te backspegeln min. Inte för att jag heller är nån "raggare" men ett par rosa tärningar i min lilla pärla vore bra grymt :)

Sommaren är snart här (känns dock vääääldigt långt borta nu ;)  )  å NÄR ska man ha sem????

Aja. Snart dax för Judas å veckan därpå Metallica för böveln. Jag ska på Metallica å på Judas skä vi va kvar öve natten.
Skönare än att sätta sej i bilen å gäsa hem. Dock e vi ju 3 som kan köra men endå.
Söndagen ägnas alltså åt att börja dagen mä en god hotellfrukost sen ev. om di andra vill? Ta en rajd på stan. Eller ev. iaf kanske stanna en sväng i Barkarby på vägen hem. Outleten där å för att inte tala om IKEA ;)

Hur långt inlägg som hellst men kompenserar det från igår ;)


*Orden som sades ca 01.10 nånting 8 feb jaru min vän. Nog har ja dom i åtanke :)
Glada tankar. Förvirrande tankar. Glada tankar. Förvånande tankar.
Men ändå helt sjukt glada..
Hopp om framtida attiraljer :)

Godnatt alles!! Från er Milla med Brilla!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Just nu lottar jag ut tre rosa söta shoebags i min blogg! Var med och tävla vetja. Allt du behöver göra är att lämna en kommentar i kommentarsfältet! Kram



www.tekirch.blogg.se

2009-02-11 @ 13:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0