Måndag

mmmm måndagen är snart över.
Lite trött i ögon känner ja mej. Konstigt. Borde väl vara pigg? Ja som ändå sovit iaf 7h nära.
Eller pigg å pigg tja.

Efter frukost greja ja lite. Diska å dola å prata mä pippisarna å kila sen ner te Fidde te han sluta. Kallt som saten redan då å klarna upp å blev finväder.
Vi traska hem te honom å hämta post å skulle hämta nåt annat mä men när vi gick tillbaka kom jag på vi glömde bla bla bla.
Blev te å göra en liten eld innan vi kila iväg igen. Måste ju bukt mä detta. Kan inte vara vattenlöst så dära :(
Å när ska gardiner å allt annat fixas ordning då?
Ingen panik ne men endå.
Vissa pryttlar som är där som inte ska vara.
Vi kila tebax å jävlar va kallt det va. Tio grader nere hos honom.
Va om affärn å köpt lite rödkorv å korvbröd å hem å ta en dush för båda va som istappar.
Frös mest om ben å kinder.
Blev en dush sen lite grejs å teve.
Käka rödkorv mä bröd å hemmagjort mos. Bättre än jag trott. Men satan vilken bukfylla.
Straxt där efter sitter jag å stoppar in lite chips å sen blir jag förbannad å gör en kopp kaffe å häller upp en liten skål mä yoghurt.
Så nu är ja bitter.
Inte mätt å jag ska jobba å får inge äta förän två i natt.
Om nu inte jag har rast halv tre inatt kanske. Återstår att se kinde.
Jaja, blir va det blir.
Men jävla bukfylla.

Ska ta å släcka ner nu å kasta ner nå mandrariner i väskan å bege mej neröver om några minuter.
Fidde har redan gått å lagt sej.
Å de drar i mina ögon mä. Är faaaan så avis. Jag ska ut i kylan å ner å jobba hela natten. Men å andra sidan. När jag kommer hem emöru bitti får JAG hoppa i säng å sova. Å han ska ut i kylan å ner te jobbet.
Så de är sak samma :)


Jaja. Ajö för idag då!
Natti ni som får. Nattjobb äro skönt, men ibland även tungt när man ska iväg när andra får hoppa under täcker... *zzzzzz*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0