Helgen!

Då va det tisdag va(!)(?) Eller månne det vara M som i måndag? Ju.

Helgen nu då!!!

Fredag å jag är det samma som att hoppa ur säng tidigt.
Så runt halv tolv eller när fasen det nu var? Ja före tolv iaf. Så klev en upp.
Greja å dona  fixa å käka frukost å tog en snabbis dush.
Fidde jobba te 2 å jag hade plan om att vara på plats mä min lilla ärta å hämta klockan två.
Nä, när klockan va ca 13.56 skicka ja ett mezz, du behöver inte stressa å byta om ja e inte riktigt klar än.
Å det slutar mä att jag kommer ner å är där ca 14.10
Han dog inte av det. Men har man sagt en tid ska man fan hålla den. Mä mina mått mätt. Plus ca 10-15 min
Men men. Är som man är. E så mycket man ska greja mä när man väl ska iväg (som man kunnat fixat tidigare) men nää.

Pös te bank för att plocka ut slants som fått på utbetalningskort.
Visa sej att saker å ting va bätttre än vi trott nästan en månad. Men fult å dumt som fan att inte skicka ut nya innan det gamla gått ut   x(
Jaja.
Gäsa in te Ludvika. Blev en slowish på systemos för lite öl å en flarra vin.
Fidde rang te sina päron för att låna bastun. Sagt å gjort å vips va vi bjuda på mat :)
Då sket vi å å va in på nån mat affär
Drog lite i mej att kila en rajd på Hemtex för att sukta på dushdrapperierna å även en vända te Garvans för att kolla nya skor! Jag som inte behöver nya skor. Behöver behöver jag väl alltid ;)
Men har huuuur många som hellst par en aldrig använder.
Som väntar på just rätt tillfälle. Nåväl.
Vi gäsa hem helt enkelt.

Va förbi på fiket å köpte 2 hutlöst dyra semlor. 40 spänn 2 st.
Så gäsa vi upp te Fiddes päron å lämpa av lite öl å vin å 2 semlor.
Å sa hans mor semlor som är så gott. Hade fått sagt att ne, de är inget för morsan ;)
Så innan vi åkte hem te mej så blev det te å tjoa in på ICA å köpa 2 till :P
mm hem greja.
Få bryt över kläder.
Hans far hade sagt tid vid fem. Klockan va 17.40 när vi kom upp dit.

Käkade 3 rätters ;)
Lite rödvin å öl på det.
Började mä Fransk löksoppa. Grymt gött :)
Så blev det fläskfilé i god sås mä ris till. Persilja strött över fläskfilé grejset å mycket gott.
Till efterätt blev det friterad banan bitar mä honung.

Beslutades rätt fort att nå bastu blir det ej.
Sänktes lite mera vin å lite mera öl.
Å nå litet grejs. Portvin?
Samtal te Fredrik gjorde att vi blev 5. Å när han kom blev det spela av :)
TP.
3 karlar mot mej å svärpäronmor ;)
Vet inte vilka som vann men va nästintill oavgjort.
Musiken å mystiken(?) byttes mot teven på. Stereo anläggning blev live show av  rang deluxe.
För första gången i mitt liv har jag sjungit karaoke i mic.
Å jag höll på att skratta ihjäl mej när ja hörde Fredrik sjunga å det lät i högtalarna. Nämen härregud.
Alla sjöng utom jag som våga vägra våga typ :P
Hjälp ja skratta å hjälp va läskigt det va att höra sej själv.
Sen släppte allt å ja våga sjunga.
Jag som sjunger som ett uggla. Hur nu sånna sjunger.
Men tycker mest det låter illa.

Fick dock höra att jag KAN ju sjunga.
Titta dock inte på mej när jag gör det utan kolla bort eller kolla på teven men kolla int på mej då kommer ja av mej ;)
Å det va så fränt.
Härregud.
Halsen höll på att skrapas ihop men fasingen va skoj det va.
Lena Ph, Carola, Millas Mirakel ja massa olika å det va så grymt skoj så kära nån.

Fiddes mor försvann in i sovrummet å ca 30 min senrae begav vi oss hemöver ;)
Då va klockan TRE på morron!!!
Härregud. Helgen före hade herrarna vart där te 4 på morron.
Jösses ja :)

Trevlig kväll jo. Å väl hemma vid parkeringen träffa vi på Linn som vart chaffis å nu skulle in å sova. Dröjde inte måna sek så va hon iväg i bilen igen å skulle minsann inte få sova än :/
Stackare...

In. Dola å käka lite sen storma i säng å inte fan kunde en somna direkt heller. Låg vaken å lyssna å tjåla.

Lördagen ägnades åt att kliva upp halv tio. Trött som en bäver men Borlänge trippen skulle ej ställas in.
Somliga/någon va så bakis så uj.
Koooonstigt :P

Kom iväg efter elva tin i min lilla ärta.
Snöa å hade sej.
Borlänge va inte mycket att "hänga i granen"
Det ja va ute efter fick ja delvis tag i.
2 nya sportbehåar för 149 spänn styck. Det va halva priset på di. Perfekt. 299 annars.
Så passa på å har nu 3 st.
Bättre det än å bara ha en å lär tvätta den stup i ett.
Grund å botten det skönaste att ha när en jobbar.

Blev en liten present te paret Nennes inflyttar fest, när den blir vet jag ej ;)

Blev 2 ljusrosa badlakan på Hemtex. Sååå fina jö.

Så krasst mä matställen på Kupolen så vi gäsa in te stan å käka på China Garden tror ja den heter. Vi tog nån supé för 3 personer å själv drack ja lättöl å herrarna di kunde dricka starkvaran :P

Före blev det en rajd på ÖB.
Köptes lite loggs te badtunnan. Ska nog röjas igång snart för ett bad. Ja hela huset ska nog snart röjas igång så vi kan bo där. Kanske rentav fixas så en kan gasa dit efter jobb onsdag? :)

Får la si.

Blev en vända te Coop Forum, så länge sen ja va där å vad hittar ja på byggavdelningen om inte världens(?) läckraste toalettlock för endast 195 spänn.
Såååå jävla snyggt. Blev helt kär i det :D
Rosa lock å svart ring.
Blev helt salig ju :D

Bild se föregående inlägg.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0