Påskdagen -Middag

Påskdagen å vakna mä jordens huvevärk.
Hade alltså inte gått över efter sömn.
Kan man få annat efter öl, vin, snaps, grogg, ren wirre.
Tja, rätt lungt å plöjde på mä vatten men icke :o

Aja. Vackra väder idag mä. Ska ut å leka pyroman nu. Sen ska hä skalas räkor.
Fixas pajer, göras omelette. Koka ägg å dola.
Plus att det ska röjas upp å städas av lite här inne mä så :)
Ja, nog finns det att göra allt :)
Men på mä kepa (tror det hindrar håret från att bli å lukta eldrök)
Å på mä nå blajig klädsel.
kommer ju bli å stinka rök som en tok. Tok är väl vad en är :)

Katterna e ute å fåglarna får vara ute i rummet här :)
Kvittrar å har sej så.

Va som sagt hos päron igår å Fidde träffa för första ggn. Fam L.
Å han tyckte som jag sa att det gick bra. Va hel lungt.

Till skillnad mot mej som fick en himla underlig uppfattning första ggn förra fredan.
"Å jag som vill att ni ska kunna umngås när jag å han e ute å fiskar. Jomen visst ska det väl kanske säkert??? Kunna gå.
Om NÅN mera är mä. Som JAG känner sen före kanske.
Aja. Det löser sej.
Första intrycket e väl det som sätter spår.
Å kan ju bara få bättre uppfattning framöver kan en hoppas.
Nu hopp i kläderna å kamera mä ut. Vem vet vad roligt som dyker upp å fotas.

I afton kommer la familja hit hän å sen även Nenne å herr Richard(O) vet inte vad o:et på slutet kommer från men ja, e la nå jox :P

Nu skä jag ut :)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Nope såg inga kärringar alls igår.. Alla här på parkvägen kanske gick påskkärring på torsdagen istället, eller nåt sånt =)

Ja vi ska nog gå ut snart vi också, så fort barnen vaknar.. Gud vilket härligt väder det är!! Vad ska ni pyssla med annars idag då? Kram

2009-04-12 @ 13:56:48
URL: http://soffiloffis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0