Tjäna slantar

Igår tjäna man slantar.
Arbeta röd dag å plus ledig betald dag men jobba endå.
Invecklat månne ja.

Igår shoppades det.
Va te stan å gjorde det gamla vanliga. Panta :P
 Å handlade.
Sen bräsa vi te Smedjebacken å hängde på låset te Nisses.
Fanns Lasse Åberg gardiner så det köpte "jag"
Eller det vill säga Fidde *köpte* å jag valde ;)
Vackra va dom ja.
blev även 5 tjocka dynor te trämöblerna.
Kruxet är en låda behövs te alla dynor. Dom ska då rakt inte förvaras ute för då blir det ju blöta när det regnar å råa å otäcka. Vilket slutar mä möglish dyna :P

Så nånstans inne.

Blev även 2 nya katthalsband te missarna.
Vackra som få.
Svart sammet nå mä glitter på till Olivia å rosa sammet mä nå glitter på till Gustav.
Så idag är de ute å premiärar i sina nya halsband. Så vackert :)

Torsdag va det igår eller söndag även kallat.
Jobbet gick la rätt ok.
Halvbra om en säger så.

Ska upp te päron å hämta dynor å betala dynor.
Di rang nämnligen igår då di va på Jysk.
Fanns fina dynor för blott(?) 75 kr st på Jysk.
Så undra om di skulle köpa.
Å eftersom en int vet hur hård åtgång det va på dom så fick dom köpa.
Ska även hämta gröna stolarna som vi fått.
Så nu jädrar finns det möbelemang hänner :)
Ja.


Olivia i sitt nya halsband


Gustav mä sitt nya halsband

Nu ska här ringas far å hör så han e vaken.

Å du Roberto, läser du det hära. Du lär ju börja blogga för böveln :)

Kommentarer
Postat av: fidde

Kolla han ser ju bögit ut ju.....

2009-05-22 @ 13:32:26
URL: http://themooseitsloose.blogg.se/
Postat av: Sofie

Japp lite husvakt blir jag nu =) Till o börja med blir jag iaf arbetslös i sommar, men jag hoppas att jag får ett jobb snart så jag kommer bort från ams och allt vad det heter =) I helgen blir det nog lugnt, vad händer för er då? Lät kul det där med bakluckeloppis, är det hela söndagen? Skulle vara kul o testa, ska ni dit o sälja nånting? Kram

2009-05-22 @ 20:37:28
URL: http://soffiloffis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0