Regn-sol regn- sol :)

Då va det den tråkiga söndagen.
Dagen på dan e la inte så farlig. Men nu efter en 45 min i 40 gradigt vatten i tunnan e ja grymt trött.
Det blev litet raj igår. Eller raj å raj. Mat å tunnabad x2
Jag Fidde å Fredrik.
Rökt fläskotlett å steka kotletter.
Å sparris sås till. Mycket god hemma gjord sak :)

Russian är gött å grogga på. Dock hör jag ej till groggsläktet så föredrar nog max ett par groggar. Annars spårar det ur.

Ja det blev lite fylleri för en del av befolkningen.
Själv hör jag numera till den lugna skalan vilket en del säkerligen tycker e tråkigt.
Men men. Bara hemma hos blir inte lika stressmoment som en ska ut.
Hälla i sej på sen kan en/dricker en inte nåt ute för man fått nog.
Aja nog om det.

Vakna tiigt i morse. Låg å läste lite å sov sen 40 min te.
Så klev upp vid 10.20
Dola å greja å missarna ut.
Fixa kaffe å så blev det på förmiddan vid 12 dagen efter vänlig frukost i form av ägg å bacon.
Körde sen hem Fredrik å så gäsa vi te Björnhyttan för att spana in bakluckeloppis då.
Va inte många säljare där men kan la bli flera. Håller bara kunderna sej där så ska en nog kunna sälja av lite bråte.
Fidde köpte idag nåt.
Hmhm vad? Vedeldat våffeljärn. Å vem pröjsa? Jo jaaaaag ;)
Det du.
DU handlar å JAG betalar ;)

Fick du tebax din luring ;)

Annars då idag?
Jo, har väl lyssnat på regnat å vart upp mä lite grejs i andra huset.
Det minskar i sovrummet där uppe.
Röjde till i garderoberna å fått undan lite grejs å hängt mera för bättre översikt.
Fanns hur många par kläder som hellst som används???


Det blev regnfritt te slut å serverades ett litet glas rosé dagen till ära ;)
Klöa sex drog vi ut i tunnan.
Va "bara" 36 grader när vi gick i men så öka det lite mera :)
In å fixa ordning mat.
Det hade ordnats löksoppa som förrätt å krutonger å gud så gott det va.
Första ggn jag åt löksoppa va hos Fiddes päron i vintras nån gång  å det va bra gott så löksoppa det gillas. Låter ju blajigt men bra gott :)

Skala pot å dola för hasselbacka å sen blev det liten vända igen i tunnan å sen in då.
Nu blir det snart mat.
Sen blir det sängen. Sen mat som alltid.

På "Schemat" måndag står först å främt arbete.
Före fem skä klockfan plinga igång.
Fööööööööörmiddag. Puck urk va trök de är. Men iåf bra endå. Har hela eftm sen å göra grejer.

Fjorton ska Fidde styra upp på bank. Ajö ajö mä saker å ting :o
Fyra ska ja vara mä jamarna på väster för att vaccinera missar :)
Klöa sex ärä bingo. Hoppas på vinst ;)
Sen e det la äta å sova som gäller då.

Vi jobbar fm båda 2. Så rätt bra.
Så på tisda kväll drar han te Estockholmo. Eller Södertälje för 3 dagars kurs. Själv ska en va hemma å sköta markservicen ;)
Nerå.
Nu blir det käka å sen godnatt.
Arbesveckan börjar om 7.45 min.....
Natti!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0