Pantat :P

Vips va det sena eftermiddagen då.
Packade oss iväg från Fidde. Pippin körd han te sina päron. Jag å missarna gäsa hem hit.
Plocka fram en miljon påsar mä pantburk/flaskor å har nu pantat bort det :)
Skönt å bli av mä, bara börja samla nytt då.
Varför ska det vara så svårt att ta mä en påse då å då?
Ist för att samla 98 st...?
Å andra sidan va det pant för cirka 90 kr nu då men endå.
Idag blir det sådan hära klassisk god mat som man (läs jag) inte tillagar själv.
Dillkött å pepparotskött.
Hör bara på namnet.
De stänker ju husmanskost så det heter duga. Men så är det ju gott.
Tur man har en "kock" som partner ;)
Visst skulle ja kunna laga sådan mat jag mä. Bara ja la manken till. Men som själv blir det lätt nåt som går fort. För att äta ensam. De är roligare att äta med någon. Går aldrig att komma ifrån.

Skä ta mej en kopp kaffe så ja har nåt å skölja ner hårdbrödet mä.. Käkar lit sånt i väntan på middagen.
Frukost vid tolv så hungrig lite smått.
Blir ingen middag förän frammåt åtta eller före..
Ska ju jobba natt så då blir mat tiderna lite förskjutna.

Jo men visst så är jag tillfälligt sambo nu då.
Känns bara som vanligt. De är ju det.
De är ingen skillnad bara att vi kommer vara här nu bara ju.
Få se hur lång tid det tar att fixa lagning av frusna vattenmojänger.

Få se hur natten blir. Bra hoppas jag. Inget krångel å så iaf.
Örk inte sånt. Bara som flyter på utan nå ombygg tjaffs eller så. Då är jag nöjd. Men det återstår att se.

Idag är det ush å blaj 4 år sedan farmor gick bort..
Alltså har jag snart bott här i denna lägenhet FYRA år.
I mitten av feb nån gång.
Sjukt.
4 år.
Sant?

Ne om en skulle ta å hugga tag i disken. De är väl gränsfall den hugger efter en, nejrå..
Så illa ska det väl inte vara men finns nog dammråttor som gärna naffsar en i tårna.
Känner för att städa. Men den energin/känslan försvann fort.
Inser att ja måste flytta på massa saker då för att kunna damsuga.
Å andra sidan så finns nog dammråttorna kvar imorgon mä så ingen fara för den delen..

Nä, nu kallar kaffet på mej. Dax att hiva i sä lite. Vad vore livet utan detta kaffe? :)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja de kan vi absolut göra :) Nej jag är hemma, ska på kurs imån och robert börjar ju jobba imån.

2009-01-06 @ 19:35:24
URL: http://lottagustafsson.blogg.se/
Postat av: maria

Åååh, nu blev jag påmind om min panthög under diskbänken som bara växer och växer... xP Kanske oxå ska göra slag i saken och göra det man ska göra med dom, panta.. :)

2009-01-06 @ 23:07:45
URL: http://ladyluckan.blogg.se/
Postat av: Milla

hähä jadu. Alltid bra att bli av mä det föråd man lyckas samla på sej. Blir en del slantar om en väntar å har x antal påsar :P

2009-01-07 @ 20:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0