Klipptajm- snart helg

Ännu en arb vecka gått snart.
Kändes tungt i morse när klockan rang.
Eller nä, när Fidde rang....
Men men. Bara hoppa ur sängen å kila ner å trycka på kaffebryggaren,

Igår blev det inga rader alls.
Efter jobb blev det snabbt äta lite tomater å kikärter å feta.
Sen ut å fixa.
Elda igång löv å grejer i tunnan.
Kratta ihop å vräkte i mera.
Klippte lite bland bärbuskarna.
Fixa ordning rännan så allt vatten neröver på gårn kan rinna ner i diket.
Kratta lite mera gräs. Klippte lite mera å elda lite mera.
Fidde fixa vinterdäcken på min bil. Skruva lös ett men ja. Han fixade det. (Så gärna så)
Själv höll jag mej i fixa trägårds branshen :)

Elda på som en tok.
Kommer fram lite grönska under alla löv å sånt :)
Lyxade till det å fick en skvätt vin där ute på gårn när ja påta som bäst ;)

Jaja, blev firre te middag å sen lite otrevligheter som kom fram.
Men inget ska väl knäcka detta väl?
Ser ut som bilarna kan försvinna nu iaf.
Tre jävlar som står å tar en förbannad plats..
Dagen idag arbete. Hem. (Ja hit)
Ska ta å äta lite käk snart.
Hitta köttfärssås i frysen å snart tinat så ska äta det å spagettin från igår. Sen ska ja bege mej hemöver för att kolla post å vattna blomster bland annat.

Runt halv sex skä ja hämta mor å sen bränna in te stan för sling å klipp.
Skönt. Till skillnad mot när man va liten så är det skönt när nån håller på å fixar mä håret :)
Va så håröm när ja va liten ju, lungt nu :)
Snart helg å mera elda av.
Blir ju kortis helg eftersom ja går på nattskiftet söndag 20.30 eller ev. till å med 20.00
Visar sej...

Ne nu ska ja ta å jaggla lite mat..
Hinner inte just göra nåt idag. Men e väl som de är :)
Hinner iaf bli klippt å slingad :)
Inte fy skam :)

Oj, nu pågår träd/sly fällning här ute... Välbehövligt :)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja påsken var toppen :) åh jag vill oxå fixa i trägården (hos robert) Har ju försökt o sått frön i hans rabatter en gång och det blev då inga blommor...bara en endaste fjuttig liten rad längst fram.. :/ Så nu till sommaren så tänkte jag köpa lite pensér och plantera :) blir nog bra.. hoppas jag ;) Åh vad härligt att sitta i frisörstolen och bli ompysslad! Längesen jag var klippte mig nu :O men jag toppar ju håret själv lite då och då.. :) Funkar fint de oxå :p Jadu... vad händer... imån så ska jag o älskling skjutsa upp pappa till lyviksberget för han skulle köpa en ny micro.. och troligtvis så ska vi skjutsa min brors bar hem till honom som ligger bakom min bokhylla och tar upp en massa plats.. :p Ska bli skönt o bli av med den! Händer för dig i helgen då?

2009-04-16 @ 17:43:10
URL: http://lottagustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0