Jobb- rensning

Då va tisdagens arbete både på jobbet å lite hemma vid(?) fixat :)

Tröttigt imorse jo tack, när Fidde rang 04.50 å väckte mej.
Fixa å käka frukost klä sej å cykla te arbejtet.
Sluta två.
Fidde kom å mötte mej så gick hem mä hojen. (Hem, ja hit)
Käka lite macka å ägg.
Drog iväg te svärpäronen för lån av släpkärra.
Körde hit ytterdörren som ska bytas.
Gasa upp te päronen å lastade på mina sommardäck som ska på min ärta emöru.
Tog även mä säng gaveln å drack lite java i solen.
Va in en vända i lekstugan för sök efter loppissäljar grejer.
Råkade fynda en filt/litet överkasst vitt, fint i garaget som päron skulle slänga.
Den tar jag å den va det inga fel på.
Drog mä hit :P
Blev även en korg som det vart en blomma i. Kan man nog ha nån växt i utomhus. Mycket trevligt.

Efter kaffet drog vi ner hit. Plocka av däck å sängram å efter lite röj i garaget fick vi så in sängramen där så länge. Ska ju målas...
Skramla ihop en hel massa burk å glas som kastades vid återvinningstjaffset. X antal utan pant..
Å annat jox.
Tebax mä släpkärran å nä. Nå plantering av blomster blir det inte idag.
Va ju på Fiddes förslag (kors i taket?) te Bergslagsodlingar igår :)
Kika lite jussom :)
Blev 12 Penseér
6 av 2 färger. Ska planteras ute, så vackra så.
Men hä blev inte nå av det igår inte.
Jord köpets 200 liter för att vara exakt. Å det lär väl gå åt.
Köpte 4 fröpåsar å så emöru måste vi fasen få ner de i jord så det hinner gro å bli nåt.
Jag elda å greja igår jag ;)
Lite skräp plus lite löv ja kratta ihop ute.
Pyroman Milla är det jag det? ;)
Kanske kanske.

På torsdag blir te å kapa hårtestarna lite å även slänga i lite slingor.
Har ju inte gjort hä mer än en gång.
Så antar det bara färgar utväxten? Fattar dock inte hur det går till men det går nog bra.
Vet dock inte var den dära frisörmojängen ligger. Antar det är där nedanför silver så ja.
Mjä nu ska ja ta å dola lite.
Kort får väntas på sej nån dag till. En dush.
Middag å sen lite teve innan sänge kallar...

Ajö :)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Japp det blev de ;) skönt att komma bort lite från vardagen ibland :) Hur är det med dig då? Hade du en trevlig påsk? :) Händer det nå speciellt i veckan/helgen?

2009-04-14 @ 19:42:45
URL: http://lottagustafsson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Japp vi körde förbi där.. han visade mej runt lite på björkås.. finns ju hur mycket småvägar som helst här ju :) Men iaf så försökte jag förklara var Fidde bor, men han förstod inte var jag menade så jag visade på ett ungefär.. minns ju inte riktigt själv så.. vet bara att vi gick över vägen där vid den där vägen.. :) Japp får ta o komma förbi nån dag.. Händer annars i veckan o helgen för er då? Kram

2009-04-15 @ 19:30:57
URL: http://soffiloffis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0